top of page

יום ההלוויה של המלכה אליזבת' השנייה

יום שני הוא יום ההלוויה הממלכתית של המלכה. זהו "בנק הולידיי" בבריטניה - יום בו מרבית העסקים, רשתות האופנה, בתי הקפה, סופרים ומרכולים יהיו סגורים. מנוחת ארון המלכה, שהיה מוצג לכלל הציבור הרחב - יסתיים בשעה 06:30 בבוקר, והדלתות למנזר ווסטמינסטר ייפתחו לקראת ההלוויה בשעה 08:00.


במשך 4 ימים הציבור הרחב, צעד בתורים ארוכים המקיפים את אזור מנוחת הארון, מאות אלפים אם לא מילונים, ביקרו את ארון המלכה במטרה לתת לה כבוד אחרון, להוקיר תודה על 70 שנות כס מלכות. כעת מגיע תהליך זה לסיומו כאשר המלכה תיקבר לצד בעלה המנוח, הנסיך פיליפ, בכספת המלכותית. קצת מידע לישראלים שבינינו הנמצאים ביום זה בלונדון: בשעה 10:44 יילקח הארון בתהלוכה מארמון וסטמינסטר למנזר וסטמינסטר בכרכרה הממלכתית של הצי המלכותי. הכרכרה נראתה לאחרונה ב-1979 להלווייתו של דודו של הנסיך פיליפ, לורד מאונטבאטן, והיא תיגרר על ידי 142 מלחים מהצי המלכותי. המלך צ'ארלס השלישי ילך מאחור, לצד אחותו, הנסיכה המלכותית- אן, הדוכס מיורק והרוזן מווסקס.


מאחוריהם יעמדו נכדיה של המלכה, הנסיך מוויילס, הדוכס מסאסקס ופיטר פיליפס. משם ארון המלכה יועבר במכונית לווינדזור. זמן קצר לאחר השעה 15:00, רכב ההלוויה עם ארון המלכה יסיע את הארון עד לקפלת סנט ג'ורג', טירת וינדזור. טקס ההלוויה והקבורה יחל בשעה 1600. לאחר מכן, ארונה של המלכה יונח בכספת המלכותית, לצד בעלה, הדוכס המנוח מאדינבורו, שמת באפריל 2021.


17 views1 comment
bottom of page